سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اگر واکسن کرونا نزنیم چه خدماتی محروم میشویم؟

سوال زیادی که این روزها مطرح می شود: اگر واکسن کرونا نزنیم چه خدماتی محروم میشویم؟

وزیر بهداشت در حاشیه بازدید از بیمارستان بهارلو از قرنطینه و واکسیناسیون هوشمند علمی کرونا خبر داد و گفت: ما در آینده نزدیک واکسیناسیون علیه کرونا را در قالب واکسیناسیون هوشمند ترویج خواهیم داد. این بدان معناست که خدمات زیادی با ارائه کارت واکسن ارائه می شود. به گفته وی ، 25 درصد گروه هایی که باید واکسینه می شدند واکسن را دریافت نکردند. در حالی که دریافت نکردن واکسن هم برای خود و هم برای دیگران خطرناک است ، ما واکسیناسیون را طوری برنامه ریزی می کنیم که با سرعت بخشیدن به آن ، خدمات زیادی با کارت واکسن ارائه شود. مانند خرید بلیط ، بانک و ... این برنامه نوعی قرنطینه هوشمند است.

 

وی گفت: "برنامه ما این است که خدمات دیگری را با کارت واکسن انجام دهیم زیرا فرایند واکسیناسیون بسیار پیشرفته است." این به معنی ایجاد یک قفل هوشمند است. این بدان معناست که اگر افراد بخواهند بلیط بگیرند یا هتل رزرو کنند ، می توانند این کار را با کارت واکسن یا کارت ملی انجام دهند. زیرا در برخی از کشورهای همسایه ما ، کارت واکسن یکی از روش های قرنطینه است.

منابع مهم خبر:

ادامه خبر را نیز بخوانید

https://seoyar.jimdofree.com/

https://canvas.catalog.adelaide.edu.au/eportfolios/641/battery

 

https://www.bloglovin.com/@seolight/10

https://learnmed.stanford.edu/eportfolios/361/aluminium
https://canvas.catalog.adelaide.edu.au/eportfolios/641/aluminum_beauty
https://learning.acc.edu.au/eportfolios/627/aluminium_profiles
https://profdev-lms.tlos.vt.edu/eportfolios/247/aluminum_services

 

https://blogs.cuit.columbia.edu/mlm2298/cloth/
https://blogs.umass.edu/sbisoi/weight-loss/
https://blogs.cuit.columbia.edu/mlm2298/pistachio/
https://blogs.cuit.columbia.edu/mlm2298/aluminum/
https://blogs.umass.edu/sbisoi/fence/
https://canvas.rice.edu/eportfolios/855/fittings
https://canvas.uw.edu/eportfolios/65873/apex
https://blogs.umass.edu/sbisoi/subcision/
https://blogs.umass.edu/sbisoi/saadi-shirazi/
https://canvas.uw.edu/eportfolios/65873/lose_weight
https://blogs.umass.edu/sbisoi/saffron/
https://blogs.cuit.columbia.edu/mlm2298/saffron-types/
https://q.utoronto.ca/eportfolios/6605/dentistry
https://lms.macnet.ca/eportfolios/536/refrigerator_repairs
https://dlp.dit.ac.tz/eportfolios/3263/repairs
https://q.utoronto.ca/eportfolios/6605/battery
https://blogs.umass.edu/sbisoi/trademark/
https://dlp.dit.ac.tz/eportfolios/3263/proceedings
https://skb18.blogs.rice.edu/3d-scanning/
https://courses.mizzouk12.missouri.edu/eportfolios/1739/3d_printing
https://courses.mizzouk12.missouri.edu/eportfolios/1739/viruse
https://blogs.umass.edu/sbisoi/phonak/
https://canvas.apu.edu/eportfolios/1576/samak
https://learn.muih.edu/eportfolios/276/samak
https://learning.acc.edu.au/eportfolios/357/samak
https://canvas.catalog.adelaide.edu.au/eportfolios/178/Samak
https://profdev-lms.tlos.vt.edu/eportfolios/106/Samak
https://learnmed.stanford.edu/eportfolios/189/Samak

دسترسی به اطلاعات بیماری و اطلاعات واکسیناسیون

در همین رابطه ، نادر توکلی ، معاون ستاد مبارزه با تاج گذاری در تهران ، در مورد جزئیات واکسیناسیون هوشمند و کارت واکسن کرونا به ایران گفت: وضعیت واکسیناسیون و بیماری می تواند کمک کننده باشد. بسیاری از کشورهای جهان با کمک اطلاعات بیمار و تجزیه و تحلیل وضعیت واکسیناسیون قادر به ارائه کدهای بهداشتی به مردم هستند.

 

توکلی می افزاید: "ارائه کد بهداشتی یا" کد بهداشتی "در سیستم بهداشتی کشورها امکان دسترسی به تمام سوابق واکسیناسیون و بیماریهای فردی را فراهم می کند. در وهله اول ، کد بهداشتی نشان می دهد که فرد در کجا و چه زمانی واکسینه شده است. (اینجا کلیک کنید)

 

دسترسی به این اطلاعات بدین معناست که وقتی فردی به مکان های خاصی مانند اجتماعات مختلف اجتماعی یا سالن بدنسازی می رود ، علاوه بر انجام آزمایش PCR در روزهای اخیر ، کد بهداشتی وی نیز ردیابی و ثبت می شود و به سیستم نشان می دهد که سالم است برای کووید بنابراین کد بهداشتی دو مزیت دارد ؛ یکی اطلاعات مربوط به واکسیناسیون یک فرد است ، و دوم این که افراد با آزمایش PCR مثبت تا زمانی که سلامت فرد مورد ارزیابی قرار نگیرد نمی توانند به مکان های شلوغ سفر کنند.

 

وی می گوید: "به عنوان مثال در ایران می توان از خدمات کارت ملی برای تعیین دسترسی به اطلاعات تزریق واکسن و آزمایش PCR استفاده کرد. همچنین می توان سیستم ارائه کارت سلامت را به گونه ای تعریف کرد که کد ملی سیستم ورود به سیستم و با تأیید از طریق کد QR در تلفن همراه ، می توانید به وضعیت واکسیناسیون و بیماری کووید دسترسی داشته باشید.

وزیر بهداشت کابینه سیزدهم در روزهای اول پس از دریافت رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی پیام خوبی را ارائه کرد ؛ با ارائه کارت واکسن ، زنجیره انتقال ویروس کرونا را کاهش داده یا کوتاه کنید. بنابراین ، کسانی که هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده اند به زودی کارت واکسیناسیون دریافت می کنند و خدمات عمومی مانند خدمات هواپیمایی ، قطار ، اتوبوس و بانک و اقامت در هتل مشمول کارت یا کارت واکسیناسیون می شوند. واحد مبارزه با فساد اداری تهران به ایران می گوید: "افرادی که عمدا واکسینه نشده اند در جامعه پیشگیری می شوند." دومین خبر امیدوارکننده از دکتر بهرام عین اللهی تکمیل واکسیناسیون گروه های هدف تا دهه فجر است. وی پیشگیری و سلامت را اولویت مهمی در کنترل بیماری کووید 19 می داند و ضمن تاکید بر تحقق هر دو وعده خود ، واردات واکسن در کشور طی هفته های اخیر با ورود و ترخیص 2 میلیون و 220 هزار نفر به سرعت افزایش یافته است. با توجه به اینکه بیش از یک میلیون دوز واکسن توسط جمعیت هلال احمر وزارت بهداشت هر هفته توزیع می شود ، سایر دوزهای واکسن چینی (پنجشنبه ، 25 سپتامبر) ، تعداد واکسن های وارد شده از 28 میلیون دوز فراتر رفت. در همین راستا وزیر بهداشت از تلاش وزارت بهداشت برای تکمیل واکسیناسیون جمعیت هدف کشور تا دهه فجر خبر داد.

 

پس از کسب 214 رای اعتماد از نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، دکتر عین اللهی به کادر پزشکی رفت و از برخی بیمارستان های کرونا در تهران دیدن کرد و با کادر پزشکی و بیماران صحبت کرد. وی در بازدید از مراکز درمانی تهران از ارائه خدماتی مانند خدمات هوایی ، قطار ، اتوبوس و بانک با کارت واکسن خبر داد. وزیر بهداشت ابتدا از بیمارستان مسیح دانشوری بازدید کرد و سپس از بیمارستان های رسول اکرم و بهارلو دیدن کرد و از نزدیک در جریان مشکلات کادر پزشکی و بیماران مبتلا به کووید 19 و وضعیت دسترسی به تجهیزات و داروها قرار گرفت. روز بعد عازم مشهد شد و پس از بازدید میدانی از بیمارستان امام رضا (ع) مشهد ، چند ساعت بعد به همراه رئیس جمهور وارد استان خوزستان شد. دکتر عین اللهی ؛ تقویت عدالت سلامت ، گسترش خدمات پیشگیرانه و بهداشتی ، تقویت سیستم ارجاع و سیستم سلامت الکترونیکی ، تقویت و تجهیز امکانات بهداشتی ، گسترش و تقویت خانه های بهداشت ، سیستم شبکه ای و تمرکز بر برنامه پزشک خانواده از جمله برنامه های اولویت دار وزارت بهداشت است.

 

ضرورت کنترل استفاده از داروها در بیماری های قلبی

وزیر بهداشت در اولین بازدید میدانی خود از بیمارستان مسیح دانشوری بر لزوم کنترل مصرف و تجویز دارو برای بیماران کرونایی تاکید کرد. وی گفت: "ما برای مدیریت ویروس کرونا به پروتکل های علمی نیاز داریم." در آینده ، ما باید کمیته های علمی ستادی را تقویت کرده و از دانشمندانی که تعداد آنها در کشور کم نیست بیشتر استفاده کنیم.

 

به گزارش ایسنا ، وزیر بهداشت یکی از مشکلات حوزه مدیریت عروق کرونر را استفاده بیش از حد از داروها دانست و گفت: تجویز دارو برای برخی از بیماران مبتلا به کرونر در برخی مراحل ضروری نیست ، در واقع خوب است اگر در زمان وجود ندارد

 

عین اللهی با اشاره به اینکه همه واکسن های وارداتی مورد تأیید هستند تأکید می کند که مردم نباید به دنبال نوع واکسن کرونا باشند. وی گفت: از هر واکسنی که برای کرونا موجود است باید استفاده شود. زیرا واکسن های موجود توسط وزارت بهداشت تایید شده است. وی در سفر استانی به خوزستان ضمن اعلام وضعیت قرمز در شهر اهواز و بستری شدن حدود 3 هزار بیمار کرونری در بیمارستان های شهر ، اظهار داشت: تنها راهی که می تواند بیماری عروق کرونر قلب را کنترل کند ، واکسیناسیون است. هرگونه واکسنی که توسط وزارت بهداشت معرفی شود خوب است. مردم نباید در واکسن به دنبال مارک خاصی باشند.

 

وزیر بهداشت ضمن توصیه به افراد برای واکسیناسیون گفت: مردم نباید به شایعات توجه کنند ، واکسیناسیون اجباری است و در آینده داشتن گواهی واکسیناسیون برای بهره مندی از خدمات عمومی الزامی است. به زودی کارت واکسن را به عنوان معیار خود خواهیم داشت و از خدمات عمومی مانند تهیه بلیط هواپیما ، اتوبوس و هتل با کارت واکسن استفاده خواهیم کرد ، بنابراین واکسن مهم است و همه باید این کار را انجام دهند.